fbpx
23.07.2021

Emotikony. Wsparcie Twojego biznesu na Facebook czy dziecinna zabawa w śmieszne miny?

Kolorowe emotki na tyle opanowały Internet, że wiadomości tekstowe bez nich wydają nam się bardzo formalne, surowe i chłodne, jakbyśmy czytali pismo z urzędu

Dlaczego używamy emotikon w mediach społecznościowych? 

Ich dodawanie do postów lub wiadomości tekstowych sprawia, że nasze emocje są bardziej czytelne dla odbiorcy. To dobre narzędzie do pokazania tych emocji, które mogą nie być oczywiste w odbiorze na pierwszy rzut oka, np. żartu czy sarkazmu. 😉 Poza tym, wyrażenie siebie w ten sposób okazuje się często mniej czasochłonne niż pisanie długich treści.

Kolorowe emotki na tyle opanowały Internet, że wiadomości tekstowe bez nich wydają nam się bardzo formalne, surowe i chłodne, jakbyśmy czytali pismo z urzędu

Czy powinniśmy używać emotikon w social mediach i jak ich obecność wpływa na odbiorców treści?

➡ stosowane jako przerywnik, zachęcają czytelnika do dalszego zapoznania się z zamieszczoną przez nas treścią

➡ ich kolorowy wizerunek wśród jednolitego tekstu wyróżnia się i przyciąga wzrok odbiorców

➡ zmniejszają dystans – ich stosowanie przez firmy sprawia, że wydają się bardziej otwarte i przyjazne

➡ umieszczanie emotek w postach, zachęca czytelników do odpowiedzi tym samym w komentarzu lub reakcji, co buduje aktywność produkowanych przez nas treści

Swoją drogą, czy wiesz czym różni się emoji od emotikon? 😎

Mianem emotikon określa się te buźki, które oddają nastrój, emotikony zaś przedstawiają przedmioty, jedzenie albo np… pogodę. 🥵

Na szczęście smartfony mają funkcję ich zapamiętywania i te najczęściej przez nas używane pojawiają się jako sugestie podczas pisania przez nas treści.

My, jako agencja marketingowa, w swoich kartach zawsze mamy otwartą stronę ➡  https://pl.piliapp.com/facebook-symbols/ , która umożliwia kopiowanie i przenoszenie emotek na dysk google, na którym pracujemy lub bezpośrednio do postów w mediach społecznościowych.

Powodów by stosować emotikony jest wiele, warto jednak robić to z wyczuciem, bo ich nadmierne eksponowanie sprawia, że spotykamy się z przerostem formy nad treścią wprowadzając chaos do naszego przekazu. 

Emotikony z pewnością dobrze spełnią swoją funkcję w kilku przypadkach. Przedstawię kilka z nich:

  • gdy chcesz coś wyróżnić w zdaniu, możesz użyć specjalnego znaku interpunkcyjnego:❓lub ❗
  • gdy chcesz pokazać link do strony warto użyć np strzałek: ➡ ,⤵ lub 👉
  • gdy chcesz coś wypunktować to zamiast zwykłego myślnika możesz wykorzystać, któryś z tych znaków: ▪, ✔, ✅, 🔸, 🟢 wszystko zgodnie z kolorami Twojej marki aby zachować spójność.

Warto też, aby emotikony były odpowiednio dopasowane do branży, w której działasz. Jeżeli jesteś coachem, świetnie sprawdzą się kolorowe emotki pełne radości i uśmiechów, które niosą pozytywną energię. 

A teraz wyobraź sobie, że prowadzisz zakład pogrzebowy. Raczej ciężko użyć tych samych emotikon, dlatego warto na początku działania w mediach stworzyć swoją paczkę emotek i na niej pracować uwzględniając emocje, kolory i ich wydźwięk.

Dla potwierdzenia skuteczności stosowania emotikon, przytoczmy wyniki badań przeprowadzonych przez firmę ADOBE. 

Okazało się, że ponad 81% ankietowanych potwierdza, że rozmówcy stosujący różne emoji są dla nich bardziej przyjaźni i przystępni. 

Około 80% ankietowanych uważa, że używanie emoji zwiększa sympatyczność, a 63% stwierdziło, że pozytywnie wpływają one nawet na wiarygodność w pracy.

Czy istnieje jakaś zasada stosowania emotikon w wiadomościach lub postach? Na chwilę obecną zasady te nie są uregulowane, wiadomo jednak na pewno, że nie zaleca się ich używania w oficjalnej korespondencji, a raczej w prywatnych, luźniejszych wiadomościach. Wszystko zależy od tego kto jest odbiorcą wiadomości i na jakiej stopie są relacje na drodze nadawca-adresat. 

Z pewnością większość z nas pamięta komunikatory takie jak tlen, gadu-gadu czy słynne czaty na stronie wp. Już tam mieliśmy okazję spotkać się z emotikonami. Gdzie jednak mają one swój początek? Przyjmuje się, że pierwszy emotikon został wysłany mailem w 1982 roku i miał postać uśmiechniętej twarzy. 🙂 Autorem był informatyk z Carnegie Mellon University Scot Fahlmann 12, jednak za prekursora emotikon uważa się Abrahama Lincolna, u którego w jednej z przemów zauważono znak sugerujący mimikę ludzkiej twarzy. 

Dziś, emotikony zadomowiły się na dobre w naszych komunikatorach i zyskują coraz większą popularność. Są stale ulepszane i modyfikowane w zależności od potrzeb użytkowników i zmieniającego się świata. Niedługo czekają nas kolejne zmiany w emotikonowym świecie. Tworzona jest nowa lista, która w wersji ostatecznej będzie opublikowana we wrześniu 2021. 

https://emojipedia.org/emojipedia/

Pojawią się też emoji z dźwiękiem… ⤵ 

https://messengernews.fb.com/

Będziecie z nich korzystać? Czy emotki ułatwiają Wam konwersację? Podzielcie się Waszym zdaniem 🙌



“Śmiało polemizuje ze stwierdzeniem, że czyny są ważniejsze niż słowa. To moja skuteczna broń w życiu zawodowym i prywatnym. Nie wszystko da się przekazać – zwłaszcza emocje, ale zawsze można je wzbudzić za pomocą odpowiednich narzędzi. Moje to autentyczność w słowie pisanym, której namiastkę prezentuje na @inadekwatna”.

Zobacz inne nasze artykuły

Menu
Social Place - Agencja Social Media Białystok
error: Treści są chronione!