fbpx
23.07.2021

Zdjęcia w social media. Jak sprzedawać więcej na Facebook, Instagram i LinkedIn.

Pokaż siebie! Nawiąż swoim zdjęciem profilowym do swojej działalności.

Dobrej jakości zdjęcia to połowa sukcesu ! Czy to frazes? A może warto bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu? Poniżej kilka ważnych kwestii dotyczących zdjęć w social mediach.

Gdy budujesz markę osobistą warto zwrócić uwagę na to czy Twoje zdjęcia są:

  •  wyraźne / twarz zamiast szerokiego kadru⁣

Zdjęcie profilowe jest małe (chyba, że ktoś specjalnie wejdzie je pooglądać), założę się, że w 99% ludzie widzą je jako miniaturka przy Twoim nowym poście w mediach społecznościowych, albo jako jeszcze mniejsza miniaturka przy Twoim komentarzu! Dlatego właśnie musi być wyraźne! Najlepiej sprawdzi się twarz lub popiersie. Unikaj szerokich kadrów, które po prostu nie nadają się na zdjęcie profilowe. Ciężko będzie dostrzec co się na nim znajduje. Takie kadry zachowaj na zdjęcie w tle!

  •  kontrastowe (sprawdzi się jednolite tło)⁣

Swego czasu był (a może nadal jest) trend na Instagramie. Zdjęcie na jednolitym tle, najlepiej w kolorze, który kojarzy się z Twoją marką. Jestem pewna, że wśród kilku zdjęć (np. na liście stories do obejrzenia) jako pierwsze wpadnie w oko odbiorcy, a na pewno wyróżni się z pozostałych!

  • autentyczne

Pokaż siebie! Nawiąż swoim zdjęciem profilowym do swojej działalności. Wykorzystaj dodatki, które kojarzą się z Twoimi produktami, albo pozuj z czymś z czym można Cię kojarzyć. Fajnie jeśli zdjęcie pokazuje Twój charakter. Zastanów się jak chcesz pokazać siebie i spraw żeby było autentycznie. Jeśli jesteś poważnym prawnikiem to pokaż się w garniturze, ale możesz też być prawnikiem z luźnym podejściem do życia i na tym opierać swoją markę osobistą, czy wtedy zdjęcie “pod krawat” będzie autentyczne? Pomyśl o tym!

  • oryginalne, z pomysłem⁣

Charakterystyczne, nieoczywiste, oryginalne…  to klucz do tego, aby Twoje zdjęcie zostało zapamiętane! Wymyśl coś czego nie ma jeszcze nikt! Wyróżnij się z tłumu.

  • w kolorach spójnych z Twoją identyfikacją wizualną

Jeśli stworzyłeś brandbook’a i Wszystkie Twoje grafiki w social mediach opierają się na wybranej palecie barw, zachowaj tą samą paletę kolorystyczną na swoim zdjęciu profilowym.

  • spójne na każdym kanale SM⁣

Jeśli prowadzisz kilka kanałów społecznościowych o tej samej tematyce ustaw to samo zdjęcie profilowe na każdym z nich.

I takie powinno zostać na dłużej! Nie kombinuj i nie zmieniaj go co miesiąc! Daj się ludziom do niego przyzwyczaić i zapamiętać.⁣ Zaczniesz być z nim kojarzony i dostrzegany od razu wśród innych zdjęć. Zmiany wprowadzaj z głową!

A  jakie zdjęcia produktów “sprzedają się” w social mediach? 

Pokazanie produktu kojarzy się często ze zdjęciem produktu na białym tle. Na social mediach takie zdjęcia giną wśród wielu pięknych lifestyleowych kadrów! 

W takim razie jakie zdjęcia robić? Wytłumaczę na przykładzie sukienki 

  • “Czynnik ludzki”, np. sukienka na modelce (ludzie wolą w internecie oglądać twarze!).
  •  Backstage / proces tworzenia produktu (np. dobór materiału z którego została wykonana, proces pakowania).
  • Produkt w użyciu, czyli pokazanie produktu w konkretnym zastosowaniu np. sukienka koktajlowa na przyjęciu. Taki zabieg wpłynie na wyobraźnię odbiorcy i nakieruje go, gdzie będzie mógł tą sukienkę wykorzystać.
  •  Detal, np. guziki od sukienki. Podkreślisz dbałość o szczegóły i sprawisz, że klient “pozna” Twój produkt zanim go kupi, dzięki temu szybciej podejmie decyzję.
  •  Emocje (najlepiej te pozytywne!). Przykład: Lepiej zadziała zdjęcie sukni ślubnej na uśmiechniętej Pannie Młodej niż na wieszaku.

Jeśli już wiem jak powinny wyglądać zdjęcia w social mediach to teraz skąd je brać? Czy musimy je sami produkować?

 

Skąd brać zdjęcia do social mediów?  Są 4 opcje ⤵

▪ zrobić samodzielnie

▪ kupić sesję u profesjonalnego fotografa

▪ pozyskać od influencerów lub zadowolonych klientów 

▪ skorzystać z banków zdjęć

I na tej ostatniej (a zarazem najprostszej opcji) się skupimy! 

Banki zdjęć to miejsca w sieci (bazy zdjęć), które w ramach różnych licencji udostępniają zdjęcia do użytku innym osobom (prywatnego/komercyjnego). Mogą być to zdjęcia darmowe lub płatne.

  • Najkorzystniejszą licencją jest licencja CCO, ponieważ pozwala na dowolne korzystanie (z możliwością modyfikacji), bez podpisywania autora.
  • Licencja CC-BY pozwala na kopiowanie, zmienianie, rozprowadzanie, przedstawianie i wykonywanie utworu jedynie pod warunkiem oznaczenia autorstwa.
  • Licencja CC-BY-ND zezwala na używanie zarówno w celach komercyjnych i niekomercyjnych, pod warunkiem zachowania zdjęcia w oryginalnej postaci.

Zaletą korzystania z banków zdjęć jest to, że znajdziemy zdjęcia w dobrej jakości praktycznie z każdej branży, która nas interesuje (chociaż te specjalistyczne będą raczej płatne), a pobranie ich zajmuje kilka sekund! A wadą to, że Twoja konkurencja również może korzystać z tych samych zdjęć. 

Najlepsze płatne banki zdjęć polecane przez nas to Shutterstock i Adobe Stock. 

 

 

 

Darmowe banki zdjęć, z których korzystamy to ⤵

▪ Pixabay

▪ Unsplash

▪ Picjumbo

▪ Kaboompics

Mam to szczęście, że moja praca jest też moją pasją. Zawodowo oprócz social mediów zajmuję się również fotografią. Jest to genialne połączenie, które pozwala mi tworzyć piękne wizualnie profile. Moim ulubionym kanałem społecznościowym jest Instagram. Na swoim profilu @pauliphotos dzielę się swoją wiedzą z zakresu fotografii i budowania marki osobistej! Prywatnie uwielbiam podróżować i zwiedzać, pić herbatę z cytryną i opiekować się moimi roślinami. 

Zobacz inne nasze artykuły

Menu
Social Place - Agencja Social Media Białystok
error: Treści są chronione!