fbpx
24.01.2022

Zmiany w menedżerze reklam Facebooka

Reklama to wszędobylskie zjawisko, które ogarnęło każdy skrawek naszego życia i jak mówi przysłowie — jest dźwignią handlu. Trudno sobie wyobrazić dobrze działający biznes bez odpowiedniego nakładu na kampanie reklamowe.

Reklama to wszędobylskie zjawisko, które ogarnęło każdy skrawek naszego życia i jak mówi przysłowie — jest dźwignią handlu. Są różne sposoby reklamowania się — te doskonale nam znane, jak gazety, telewizja czy radio, a także te, które pojawiły się w naszej przestrzeni życiowej stosunkowo niedawno, wraz z nadejściem ery internetu, i na tych drugich chcemy się dziś skupić. Trudno sobie wyobrazić dobrze działający biznes bez odpowiedniego nakładu na kampanie reklamowe.

 

 

Brzytwa Ockhama zakłada, że w wyjaśnianiu zjawisk trzeba dążyć do prostoty. Tym tropem podąża również Facebook, który co jakiś czas dokonuje zmian w menedżerze reklam, aby ułatwić tworzenie kampanii i być bardziej „user friendly”, czyli przyjaznym użytkownikom. 
Nie oznacza to jednak, że prostsze znaczy gorsze.

Kampanie reklamowe, które są dostępne na Facebooku, dzielą się na trzy zasadnicze cele.
Pierwszym z nich jest świadomość, czyli pokazanie klientom, że istniejemy i czym się konkretnie zajmujemy oraz jakie usługi oferujemy.
Drugim celem są wszelkie działania, do których chcemy zachęcić naszych odbiorców — reagowanie na nasze wpisy, wchodzenie na stronę internetową czy obejrzenie filmu.
Ostatnim typem kampanii są konwersje, czyli zachęta klienta do wykonania takich kroków, aby zakupił nasz towar albo skorzystał z oferowanej przez nas usługi. 

Dotychczasowy układ tworzenia kampanii reklamowych na Facebooku wyglądał następująco:

🔷 Świadomość:

    🔹 rozpoznawalność marki — wyświetlanie reklamy osobom, które ją zapamiętają

    🔹 zasięg — wyświetlanie reklamy jak największej liczbie osób

🔷 Działania:

    🔹 ruch — kierowanie odbiorców do konkretnego miejsca np. strona www, aplikacja 

    🔹 aktywność — uzyskanie lajków na stronie lub reakcji pod postem albo wydarzeniem 

    🔹 instalacje aplikacji

    🔹 wyświetlenia filmu

    🔹 pozyskiwanie kontaktów

    🔹 wiadomości — skierowana do osób, które skontaktują się z nami poprzez WhatsUp albo Messenger

🔷 Konwersja:

    🔹 konwersje — zachęta odbiorców do dokonania zakupu w naszej witrynie

    🔹 sprzedaż z katalogu — daje możliwość utworzenia katalogu z produktami i sprzedawania ich bezpośrednio na Facebooku

    🔹 ruch w firmie — zachęta do odwiedzenia siedziby firmy

Stary widok celów kampanii

Celów kampanii jest wiele i w zależności od tego, co chcemy osiągnąć i do kogo skierować nasze reklamy, musimy zdecydować, w którym kierunku pójść.

Ostatnia zmiana w menedżerze ujednoliciła cele reklamowe i zastosowany został następujący podział:

https://www.facebook.com/business/help/325793898950394
Nowy widok celów kampanii

Poniżej, na przykładzie celu o nazwie SPRZEDAŻ, możemy zobaczyć, że Facebook poszerza możliwości menedżera reklam, aby jeszcze lepiej można było dotrzeć do naszej grupy docelowych odbiorców.

Zobrazujmy to na przykładzie

Wyobraź sobie, że posiadasz sklep internetowy i stacjonarny sprzedający sprzęt AGD. Chciałbyś, aby Facebooku pomógł przyciągnąć Ci więcej osób, które są skłonne coś kupić. W takim wypadku najlepszy będzie cel “kontakty”, który oferuje nowy menedżer reklam. 

Potencjalny Klient, naciskając odpowiedni przycisk przy wyświetlanej mu treści reklamowej, zobaczy to co mu wskażemy. A do wyboru mamy kilka miejsc, gdzie możemy przekierować naszego użytkownika: 1. Nasza witryna www, 2. Formularz błyskawiczny, 3. Messenger, 4. Telefon lub 5. Aplikacja. 

Drugim przykładem jest nowy cel aktywność. Kiedyś dotyczył on tylko jednej z wybranych akcji — polubienie, udostępnienie, komentarz, kliknięcie zdjęcie, przejście na fanpage itd. W nowym menedżerze został rozszerzony o szukanie użytkowników, którzy nie tylko są aktywni, ale także są skłonni napisać do nas w wiadomości, a także coś kupić (dawny cel konwersje). 

W nowej wersji Facebook odsłania ciekawe możliwości, wskazując najlepsze rozwiązania, aby to użytkownik wybrał, co mu się najbardziej przyda w realizacji jego celów.

Dotarcie do naszych potencjalnych klientów nie jest jednak łatwe. Wymaga doświadczenia i wiedzy na temat tego, jak działają algorytmy i w jaki sposób je zaprząc do pracy, aby pomnażały nasz biznes. W zależności od tego, jaka jest nasza pozycja na rynku, jaki cel chcemy osiągnąć, potrzeba będzie innych kreacji reklamowych, skierowanych do różnych grup odbiorców. Jeśli ktoś zaczyna swoją przygodę z social media, jego firma nie jest jeszcze bardzo znana, rozpocznie budowanie swojej pozycji na rynku poprzez cel rozpoznawalność, aby ludzie oswoili się z marką. Ci, którzy polubią nasz fanpage, będą też chcieli dostawać od nas nie tylko oferty, ale także ciekawe treści, czasem zabawy, aby dzięki temu, zatrzymali się na dłużej i związali się z nami emocjonalnie — to etap zaprzyjaźniania z marką. Jest to jeden z najważniejszych etapów, bo sama sprzedaż, nie oznacza jeszcze zatrzymania przy Twojej marce. Chcemy, aby klient, który wybrał nasz produkt, został z nami na dłużej i chciał chętnie powracać, by znów korzystać z naszych usług. Stąd tak ważne dzisiaj jest budowanie więzi na płaszczyźnie konsument — sprzedawca. Do takich celów idealna będzie kampania z celem na aktywność. 

Dopiero kolejnym etapem będzie zachęcanie odbiorców, do skorzystania z naszych usług.

Nie zdarza się, by za sukcesem danej marki stała jedna osoba. Tak jak w piłce nożnej, gra cała drużyna, a meczu nie wygrywają sami napastnicy, tak samo w ustawianiu reklam, lauru zwycięstwa nie otrzymuje ten, kto ustawia promocję w menedżerze reklam. Na nic się zda wybranie odpowiedniej kampanii, jeśli jej strona wizualna nie przyciągnie wzroku naszych odbiorców. By osiągnąć cel, musimy równie mocno skupić się na grafice, tekście, jak i na promocji w social mediach. 

Tu ważny jest czas. Dużo czasu, aby nasz przekaz reklamowy był spójny, zaciekawił klienta i doprowadził do zakupu w naszym sklepie, skorzystania z naszej usługi.

Stąd też profesjonalny zespół grafików, którzy przygotują przykuwające oko kreacje, wykwalifikowani copyrighterzy, którzy swoimi tekstami poruszą serca naszych klientów i analitycy specjalizujący się w doborze grupy odbiorców i odpowiedniego celu kampanii muszą stanowić jedność w myśleniu i działaniu, aby można było mówić o spójnej i odnoszącej sukces kampanii reklamowej.

“Nie lubię siedzieć w miejscu. Uwielbiam uczyć się nowych rzeczy, a kolejne wyzwania, to moje paliwo rakietowe. Spacery, wycieczki górskie i spotkania z przyjaciółmi to coś, co pozwala mi odpocząć i odświeżyć myśli.”

Zobacz inne nasze artykuły

Menu
Social Place - Agencja Social Media Białystok
error: Treści są chronione!