fbpx
20.11.2023

Autentyczna opowieść w Mediach Społecznościowych

W świecie, gdzie media społecznościowe stały się kluczem do komunikacji z klientem, autentyczność staje się nie tylko walorem, ale wręcz koniecznością.

Tak!

Koniecznością, by nie zatracić się w sztuczności nierzeczywistego świata online

Myślę sobie, że czasy, gdy korporacje pozostawały twarzą bez emocji, odchodzą w zapomnienie. Współczesny konsument pragnie więzi, chce zrozumieć historię marki, jej misję i wartości. Dziś chcę zastanowić się nad pewnymi aspektami naszej obecności w sieci.

 

W świecie pełnym filtrów, retuszy i analizowanych obrazów, wartość prawdy rośnie. Wielu z nas odczuwa presję perfekcjonizmu, gdy scrollujemy nasze Ajfony i widzimy wyidealizowane kadry, luksusowe marki ubrań i wycieczki odzywają się w nas różne lęki i niepewności. Czy skoro nie mam tego co mają inni, nie jestem taka idealna to czy to co robię jest wartościowe. A może by było wartościowe, to właśnie próbujemy dorównać temu światu stając się taki jak on? Te pytania wkradają się nie tylko na nasze prywatne konta, ale także fanpage firmowe, gdzie często obawiamy się pokazywania  prawdziwych  kulis pracy na rzecz publikacji doskonałych zdjęć produktów.

A gdyby tak, dać światu szansę zobaczyć nasz biznes  w momentach zwątpienia, refleksji, radości z osiągnięć.

 

Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego tak trudno jest znaleźć równowagę pomiędzy naszym życiem online, a rzeczywistością? 

 

 

Kreacja własna wygenerowana w https://chat.openai.com/

Może dlatego, że nadal zapominamy, że to co pokazujemy w sieci, jest jedynie fragmentem naszej codzienności. Jest to wycinek rzeczywistości, który sami wybieramy, aby go pokazać naszej społeczności online.

 

W biznesie również pokazujemy w sieci tylko wierzchołek góry lodowej.

 

Nie dzielimy się pracą nad kosztami, rozliczeniami, podatkami. Sprzedajemy gotowy, ładnie opakowany  produkt często bez informowania klientów skąd się wziął i dlaczego go sprzedajemy. Może warto czasami odpuścić i pokazać ludzką twarz, którą każdy z nas przecież ma, każdy biznes ją ma. A kogo to obchodzi, jakie jak mam trudności  w szwalni, na produkcji czy w transporcie moich towarów? Może nikogo, a może opowieść o tym sprawi, że klient zobaczy twój trud i starania nad tym, by dostarczyć mu produkt lub usługę najwyższej wartości. 

 

 ➡ Twoje “dlaczego to robię” okupione trudem może utożsamiać twoich klientów z twoją marką, zbudować zaufanie i zaprzyjaźnić ze sobą.

 

Idąc dalej tym tokiem myślenia to chyba zapomniało się nam, że nasza obecność online jest ściśle powiązana z tym, kim jesteśmy poza wirtualnym światem. Czy zdrowe odżywianie, dbałość o samopoczucie i dyscyplina w życiu codziennym nie mają wpływu na to, jakie treści publikujemy w sieci? Może warto zastanowić się nad tym, jak dbać o siebie, by w naturalny sposób kreować autentyczną obecność online. Trudno jest pokazywać autentyczność gdy nie jesteśmy z niej zadowoleni, gdy nasze życie nie jest takie jak oczekujemy. Niekiedy jesteśmy wręcz rozczarowani pewnymi aspektami naszego życia i wtedy jak to pokazać jeszcze w sieci? 

 

Samorozwój, dbanie o siebie tu i teraz, nie na pokaz, nie do ekranu może sprzyjać autentyczności w sieci… jesteś idealistką Julita, możecie sobie pomyśleć, jednak wartości i idee, priorytety także są ważne jak nie najważniejsze w budowaniu swojego autentycznego wizerunku nie w sieci ale przede wszystkim przed nami samymi.

 

Kreacja własna wygenerowana w https://chat.openai.com/

Zapytałam również sztuczną inteligencję, jakby podsumowała wszystko, to co napisałam o autentyczności w sieci. To zdania podsumowania od AI : 

“Niech nasza obecność w mediach społecznościowych będzie świadectwem naszej prawdziwej historii. Dążenie do bycia innym, do tworzenia wartościowej treści niezależnej od panujących trendów, może być wyzwaniem. Ale czy nie warto podjąć tego wyzwania, by budować prawdziwe, głębokie relacje z naszymi obserwatorami? 

Czy chcemy być jedynie echem innych w świecie online, czy może chcemy podzielić się własną, unikalną opowieścią?”

 Myślę, że warto sztuczna inteligencjo, starać się być po prostu człowiekiem w wirtualnym świecie. 🙂

Jestem jak mróweczka – lubię działanie. W pracy agencyjnej cenię współpracę. Podoba mi się tworzenie celów i dążenie do nich wspólnie. Uważam, że wszystko się da wystarczy tylko trochę dobrej woli i działanie. Jednak nie wszystko jest też potrzebne i przynosi korzyści dlatego korzystam z doświadczenia innych i dzielę się swoim. Lubię mojego męża i ciszę. Bywam radosną optymistką.

Zobacz inne nasze artykuły

Menu
Social Place - Agencja Social Media Białystok
error: Treści są chronione!