fbpx
21.09.2021

Jesienne Inspiracje na posty

Jesień zaczyna się pochmurnie i deszczowo i bardzooo zimno.. Jak to wykorzystać w social mediach? Mam dla was kilka inspiracji na posty jesienne 🙂

Dopadła Cię wrześniówka? Chodź po jesienne inspiracje! Piękna złota, kolorowa jesień…a nie czekaj to nie w tym roku 🙂  Jesień zaczyna się pochmurnie i deszczowo i bardzooo zimno.. Jak to wykorzystać w social mediach? Mam dla was kilka inspiracji na posty jesienne 🙂 Ale zanim garść pomysłów, to chcę napisać po co w ogóle bawić się w takie rzeczy? 

Kilka razy wspominaliśmy na naszym fanpage złotą myśl biznesu “nikt nie lubi jak się mu sprzedaje, ale wszyscy lubią kupować. ”Chodzi tu o to, by bardziej stworzyć potrzebę lub ją wydobyć niż bombardować klienta ciągłym “kup ode mnie”.

Strona firmowa na facebooku, czyli fanpage powinna wspomóc nasz biznes w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Bez względu na to czy mamy produkt czy usługę chcemy zainteresować sobą, by klient przyszedł do nas i to u nas dokonał zakupu. 

👉 Traktujemy tego fejsbooczka jako kanał sprzedaży, jednak nadal pozostaje on kanałem lifestylowym, dlatego musimy być kreatywni w sprzedaży. Możesz zacząć działać już teraz i wcale nie musisz mieć dużego budżetu aby tworzyć ciekawe posty i kampanie. Spróbuj tylko.

Więc co z tą wrześniówką?

Słownik języka polskiego podaje, że słowo “wrześniówka” to wycieczka zamiejska we wrześniu, jednak dziś w internetach można spotkać ten zwrot odnoszący się do stanu przesilenia spowodowanego nagłą zmianą pogody, co powoduje zmiany nastroju i zwiększone narażenie na choroby.

I tu pierwszy pomysł na jesiennego posta!

1. Dopadła Cię wrześniówka? …… i tu w zależności od branży jaką się zajmujesz możesz dać odbiorcy proste rozwiązanie na jesienną chandrę.

🔹 zrób cytrynówkę według naszego przepisu – przepis na herbatkę na odporność
🔹 mama mówiła, że jak przemoczysz nogi to przeziębienie gwarantowane – znasz to? Ciepła kąpiel w …( soli, mydełku, olejkach) ukoi twoje zmysły i rozgrzeje zmarznięte stopy.
🔹 i jeszcze skarpety, rozgrzewające maści, świece zapachowe, olejki eteryczne i wiele innych. Pomyśl jak Ty ze swoim produktem możesz umilić wrześniówkę swoim fanom.

2. Jesienne atrybuty.

Co kojarzy Ci się z jesienią? Mi kalosze, kasztany, ciepłe herbatki, kolorowe parasolki . zwiewne chusty pod szyję, i ziemiste kurtki parki dla mężczyzn. Tak można wymieniać bez końca kolorowe liście, jarzębina, słoneczniki, dynie, deszcz, kałuże, cieplejsze nakrycia głowy, brązy i pomarańcze, ciepłe swetry itp. 

Ale gdyby tak wykorzystać coś z atrybutów jesieni nie koniecznie związanego z naszą branżą?

🔹 kubek z herbatą otulony w ciepły koc i pytanie “gdzie jestem zamiast pić ciepłą herbatkę” lub wprost do odbiorcy “pospiesz się herbata stygnie” można wykorzystać w prawie każdej branży, np. “tuż po szkoleniu zmykam pod koc z ulubioną herbatą. Taki jesienny reset pomaga mi zebrać myśli na kolejne spotkanie z Wami, bo już niebawem spotykamy się w …” lub “Usiądź wygodnie, zaparz herbatę my zajmiemy się resztą (zaprojektujemy, sfotografujemy, naprawimy, narysujemy).“

“Ty już nie musisz sprawdzać, zatrzymaj letni chillout i pozwól, że to my zajmiemy się reklamą w Twoich social mediach. 🙂

🔹 sweter, korale z jarzębiny, parasol, ciepła chusta – możesz wykorzystać ubierając swój produkt na jesień mówiąc fanom, że jesteście gotowi na każdą pogodę.
🔹 kasztany, jarzębina, liście czy orzechy możesz wykorzystać tworząc ciekawy napis. 
🔹 kalosze, parasol, płaszcz przeciwdeszczowy
🔹 wykorzystaj wystrój Twojego biura, pokoju czy biurka.

3. Przepisy

Podziel się ciekawym pomysłem na jesienny przepis. jeśli jesteś z branży gastro nie bój się dawać swoim obserwatorom wiedzy o tym jak smacznie i zdrowo zjeść w domu – to zaprzyjaźnia z Tobą i nie narzuca ciągłej sprzedaży.

🔹 zaangażuj swoich fanów pytając ich jak im wyszło i zachęcając by wstawili zdjęcie swojej potrawy. 
Jeśli nie jesteś z branży gastro nic nie szkodzi! 
🔹 pokaż kawałek swojego prywatnego zycia i zdradź przepis na ulubiona herbatę lub szybka przekąskę z dyni.
Przez ostatnie wydarzenia jesteśmy spragnieni relacji a co jak nie dobry przepis jednoczy w myśl powiedzenia “przez żołądek do serca”. Możesz zrobić infografikę korzystając z inspiracji poniżej ⤵

4. Lepiej zapobiegać niż leczyć

Na pewno masz swoje domowe sposoby na budowanie odporności lub radzenie sobie z uciążliwymi dolegliwości i związanymi z jesienią.

🔹 Zapytaj swoich fanów jak Oni sobie radzą? Może mają do polecenia ciekawą relaksującą muzykę lub korzystają z dobrze dobranego oświetlenia przy pracy biurowej, wietrzą pomieszczenie lub ocieplają wnętrze ciekawymi dodatkami? 
Pytania w prostym copy angażują fanów i sprawiają, że czują się Oni decyzyjni w procesie tworzenia Twojej marki.
🔹 Zrób ankietę wykorzystując do głosowania emotikony lub zestaw ze sobą dwa produkty, przedmioty, atrybuty jesieni i zapytaj fanów co by wybrali. Wybraną stronę wykorzystaj w następnym poście przypominając obserwatorom, ze to oni wybrali tę opcję. To świetne rozwiązanie do badań rynku.

Homeoffice jak Ty to robisz? Wolisz wygodę na kanapie czy stanowisko przy biurku. Z kim bardziej się utożsamiasz - Julita czy Paweł ?

Homeoffice jak Ty to robisz? Wolisz wygodę na kanapie czy stanowisko przy biurku. Z kim bardziej się utożsamiasz – Julita czy Paweł ? 

5. Moda

Wykorzystaj ją w swoich postach. Zobacz co jest teraz na topie, jakie kolory, stroje fasony. Mi najbardziej w tegorocznych trendach zaskoczyła chusta wiązana w stylu babcinym i skarpety dosłownie do wszystkiego

 

Skorzystaj z panujących trendów i wpleść to w swoją markę.

🔹 najmodniejszy kolor tej jesieni to cegła! Korzystajcie projektanci wnętrz, architekci i budowlańcy i bawcie się słowem 🙂 
🔹 moda tej jesieni – kontras w garderobie. Co połączysz czerwień z fuksją czy Zieleń z różem? Może dla kontrastu wstaniesz też czasem od biurka i rozmowę telefoniczną przeprowadzisz na stojąco? To poprawi Twoje samopoczucie i… Tu odnajdzie się branża technologiczna ale myślę że i wiele innych. 
🔹 kropki, i kwiatki, zygzaki? Jakie są twoje ulubione wzory? – do tego zdjęcie skarpetek na tle Twojego produktu może zaciekawić i zaangażować Twoją społeczność. 

6. Zabawy

Jeśli już wyczerpały Ci się pomysły na różnego rodzaju posty wykorzystaj zabawę! 

Z obserwacji użytkowników social mediów wynika, że fani chętnie biorą udział w zabawach gdzie mogą sprawdzić swoją

🔹 spostrzegawczość – zabawy typu znajdź różnice, policz przedmioty na obrazku
🔹 wiedzę – zagadki matematyczne, wiedza o kulturze/kraju 
🔹 kreatywność – napisz tytuł filmu, imię bez podawania imienia lub wymyśl hasło z podanych liter
🔹 wzbudzające wspomnienia – reklama/zabawa/przedmiot/zabawka z dzieciństwa, co to za przedmiot, co robiłeś w roku 1999?

Możliwości jest naprawdę wiele, jednak pamiętaj o tym by takich zabaw nie było zbyt dużo by Twój profil nie przerodził się nagle w kanał z memami. 

Ja też mam dla Was zagadkę 😊 

Jesień już przyszła i znowu będzie kolorowo! Mam dla Was zagadkę : 
POLICZ LIŚCIE 
Trzymane w ręku dziecka  😊

Inspiracji na posty jest wiele! Możesz wykorzystać moje pomysły lub zainspirować się i stworzyć coś zupełnie nowego – jesiennego. 

Ja już czuję ten klimat,  

Jestem jak mróweczka – lubię działanie. W pracy agencyjnej cenię współpracę. Podoba mi się tworzenie celów i dążenie do nich wspólnie. Uważam, że wszystko się da wystarczy tylko trochę dobrej woli i działanie. Jednak nie wszystko jest też potrzebne i przynosi korzyści dlatego korzystam z doświadczenia innych i dzielę się swoim. Lubię mojego męża i ciszę. Bywam radosną optymistką. Moją pasją są anioły, które przedstawiam na @Anielisko – ręcznie szyte anioły

Zobacz inne nasze artykuły

Menu
Social Place - Agencja Social Media Białystok
error: Treści są chronione!