fbpx
08.09.2021

Jak ważna jest Wizytówka Google dla Twojego biznesu?

Trudno wyobrazić sobie biznes, który nie istnieje w rzeczywistości wirtualnej. Jak zaistnieć w świecie wyszukiwarek internetowych? Czym są Wizytówki Google i do czego służą? 

Jest początek XXI wieku, a Ty szukasz firmy, która pomoże Ci w wykończeniu mieszkania. Jak ją znaleźć? Pytasz znajomych, może któryś z nich poleci jakąś “ekipę” albo zaglądasz do grubej, żółtej księgi, podobnej do książki telefonicznej. Panorama firm – “miejsce”, gdzie mogliśmy znaleźć lokalne biznesy wraz z ich telefonami i adresami. 



Te czasy odeszły już jednak do lamusa. 
Dziś nie musimy wertować stronic książek, aby znaleźć potrzebnego nam usługodawcę. Co więcej, możemy sprawdzić, czy firma jest godna zaufania, jaki ma zakres usług, a nawet jakie środki ochrony zdrowia podejmuje. Wszystko dzięki usłudze Wizytówek Google (ang. Google My Business – GMB). 

GMB jest darmową usługą stworzoną przez Google w 2011 roku. Powstała, aby wspierać małe firmy w ich rozwoju i dać możliwość zaistnienia w lokalnej społeczności, a także w internecie. Wizytówki wyświetlają się w mapach Google – zarówno w przeglądarce jak i w aplikacji, oraz w wynikach wyszukiwania. 

Najważniejszymi zaletami GMB są:

🔹 zbieranie opinii Klientów w formie ocen i komentarzy – dzięki temu, można poznać oczekiwania Klientów, ich wrażenia po skorzystania z usług Twojej firmy, a potencjalni nowi Klienci, mogą w łatwy sposób dowiedzieć się czy jesteś przedsiębiorcą godnym zaufania

🔹 możliwość prezentacji swoich usług i produktów – w łatwy sposób można dodać zdjęcia lub animacje wraz z cenami, dzięki czemu Klient wie jakie usługi oferuje Twoje przedsiębiorstwo

🔹 spontaniczny kontakt z Twoimi Klientami – GMB daje możliwość połączenia telefonicznego, wyznaczenia trasy do siedziby firmy, napisania opinii, zadania pytania lub umówienia się online na wizytę

Słownik języka polskiego podaje, że słowo “wizytówka” oznacza: “coś, co świadczy o cechach kogoś lub czegoś, zwłaszcza dodatnich”. (źródło). Bardzo ważne zatem jest to, aby wizytówka Twojej firmy pokazywała to, co najlepsze. Liczy się zatem każdy szczegół.

Na pewno nie raz szukałeś w wyszukiwarce restauracji w pobliżu. Zauważyłeś zapewne, że Google pokazuje trzy pozycje na liście wyników. Wyniki są zależne od tego jak bardzo uściślisz poszukiwania. Aby Twoja firma była widoczna w wyszukiwaniach na wysokiej pozycji, powinieneś wykorzystać narzędzie GMB w pełni. Uzupełnienie całego profilu Twojej firmy poprawi znacząco pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Jakie informacje należy uzupełnić w Wizytówce Google?

🔹 nazwa firmy – powinna być zgodna z tą zapisaną w KRS – w innym przypadku Google będzie mogło ją zablokować
🔹 kategoria firmy – ustawienie odpowiedniej branży pozwoli na lepsze pokazywanie firmy w wyszukiwaniach
🔹 numer telefonu – na chwilę obecną,  w 2020 roku 60% połączeń z telefonów komórkowych do firm odbywało się przez wizytówki Google
🔹 adres strony www
🔹 opis firmy
🔹 zdjęcia – to bardzo ważne, aby przedstawić firmę na zdjęciach – jak siedziba wygląda z zewnątrz i wewnątrz oraz zespół, który w niej pracuje. Należy unikać zdjęć pochodzących z internetu, tzw. stockowych, gdyż Google pozycjonuje niżej firmy, które ich używają
🔹 produkty i usługi oferowane przez Twoją firmę
🔹 wpisy – GMB posiada opcję wpisów w formie bloga, na którego można wrzucać aktualności związane z działalnością firmy
🔹 atrybuty – udogodnienia, które oferuje Twoja firma to coś, co Cię wyróżni na tle konkurencji np. podjazd dla wózków, menu zapisane alfabetem Braille’a, Wi-Fi w siedzibie firmy

Założenie Wizytówki Google to jednak nie koniec, a dopiero początek. Profil Twojej firmy potrzebuje ciągłych aktualizacji, dodawania nowych wpisów i zdjęć, zmiany w ofercie, odpowiadania na opinie wystawiane przez klientów. Żywy, zaktualizowany profil, będzie przez Google pokazywany częściej w wyszukiwaniach, niż ten, na którym nic się nie dzieje. 

To ciągła praca, ale kiedy poznamy jej tajniki staje się przyjemnością. Podejmij już dziś wyzwanie zadbania o wizytówkę swojej firmy – zacznij pracować na swój sukces. 

“Nie lubię siedzieć w miejscu. Uwielbiam uczyć się nowych rzeczy, a kolejne wyzwania, to moje paliwo rakietowe. Spacery, wycieczki górskie i spotkania z przyjaciółmi to coś, co pozwala mi odpocząć i odświeżyć myśli.”

Zobacz inne nasze artykuły

Menu
Social Place - Agencja Social Media Białystok
error: Treści są chronione!