fbpx
23.07.2021

Jak prawidłowo przygotować fanpage na Facebooku - informacje o stronie.

Wrzucając posty często zapominamy o nowych fanach, którzy odwiedzają naszą stronę, a przecież o to nam chodzi, by jak najwięcej potencjalnych klientów dowiedziało się o tym co robimy.

Firmowy fanpage na Facebooku powinien być uaktualniany na bieżąco, a jeśli nie jest jeszcze uzupełniony, warto o to zadbać. 

Wrzucając posty często zapominamy o nowych fanach, którzy odwiedzają naszą stronę a przecież o to nam chodzi, by jak najwięcej potencjalnych klientów dowiedziało się o tym co robimy. Dlatego warto zadbać o informacje na stronie. Sprawdź, czy masz wpisany aktualny adres, e mail i telefon oraz uzupełnione krótkie info ( Facebook wprowadza zmiany w opisie fanpage. Nie będzie już opisów z lewej strony w informacjach. Krótkie info o tym czym zajmuje się fanpage będzie tuż pod zdjęciem profilowym, tak samo jak na profilu prywatnym. Zmiany potrwają ale już dziś warto pomyśleć nad ciekawym hasłem, które w prosty sposób powie twoim fanom czym się zajmuje Twoja firma).

screen ekranu https://www.facebook.com/marketingwinternecie

Krótkie info o Twojej stronie to czasami jedyna informacja o tym czego dotyczy Twój fanpage na fanpage. To twoja wizytówka, zaraz po zdjęciu w tle! Info powinno zwięźle opisywać czym się zajmujesz i zachęcić do pozostania na stronie oraz do kontaktu. Warto co jakiś czas uaktualnić swój opis, zmienić, dodać, zobaczyć czy zgadza się z aktualną ofertą.

Kilka wskazówek:

  • Nadaj ciekawy tytuł – możesz napisać hasło reklamowe, sentencję, lub zdanie określające Twoją profesję – Np. , “Przychodnia dla Twojej rodziny”, “Zdjęcia na każdą okazję”, “Finanse na Twoją kieszeń”
  • Spróbuj przedstawić się w formie “elevator pitch” czyli prezentacji produktu. – Jest to około jednominutowy tekst, który mówisz, gdy ktoś zapyta czym się zajmujesz. Podobno nazwa wzięła się od tego, że jedynym sposobem, aby móc porozmawiać z właścicielem największych biznesów, było wejście z nim do windy, która jechała na sam szczyt wieżowca, gdzie ów przedsiębiorca miał biuro. Więc została minuta by zaciekawić rozmówcę swoim pomysłem.

Przykład:

  • Pomagam spełniać rodzinne marzenia. Zajmuję się projektowaniem domów: tworzę wizualizację na podstawie Twoich potrzeb i możliwości finansowych. Moją misją jest stworzenie Twojego wymarzonego skrawka na Ziemi.

 

Wyjaśnij na czym polega współpraca z Tobą. Możesz to zrobić w punktach, możesz ją też opisać, jednak pamiętaj, by pokazać Twoją ofertę w konkretach.

Przykład:

  • Zadzwoń i umów się na spotkanie – omówimy Twoje oczekiwania
  • Przedstawię Ci ofertę, zakres prac i cenę
  • Wybierz pakiet, który najbardziej Ci odpowiada
  • Tworzę projekt i wizualizację
  • Podziel się uwagami i poprawkami, a następnie zaakceptuj projekt
  • Odbierz gotowy projekt i stwórz swój dom marzeń
  • Podaj konkretne korzyści, jakie klient ma dzięki Twoim usługom.

Przykład:

  • Pomogę Ci połączyć Twój styl i styl partnera tworząc spójne i harmonijne wnętrze. Nie musisz przeliczać m2, chodzić po sklepach i dobierać kolorów – ja zrobię to za Ciebie! itp.

Jest jeszcze kilka miejsc na fanpage gdzie możesz informować fanów o tym czym się zajmujesz

 

  • nazwa – w nazwie możesz uwzględnić dodatkowe info. Np. Twoja nazwa to ‘Aparat’ Możesz rozwinąć nazwę o Aparat- fotografia noworodkowa lub jeśli sprzedajesz aparaty to Aparat- sprzęt fotograficzny. Jeśli tworzysz markę osobistą, to oprócz imienia i nazwiska możesz napisać swój zawód, lub to czym się zajmujesz np. Jan Kowalski – fotografia ślubna.
  • nazwa użytkownika – jest to adres url umieszczony po @ pod nazwą fanpage. Jeśli masz biznes lokalny to tam właśnie warto dodać miasto, np. nazwa: “Ciasteczko – wypieki Ani”, nazwa użytkownika: @ciasteczkowypiekianiBiałystok. Warto o to zadbać. Wiele profili w adresie url ma nadal @ciasteczkoani12385641, a to nie wygląda profesjonalnie zwłaszcza, gdy chcesz udostępnić fanpage, umieścić link na stronie, w mailu lub skopiować i komuś przesłać.
screen ekranu https://www.facebook.com/marketingwinternecie
  • zdjęcie w tle – tu też możesz umieścić info o tym co robisz, wpisując na grafice zdjęcia w tle krótkie hasła opisujące Twoją działalność. np. Sensoryka – zajęcia dla dzieci: 
    • zajmiemy się problemami rozwojowymi i trudnościami w funkcjonowaniu Twojego dziecka w wyposażonej w specjalistyczny sprzęt sali.
  • przypięty post – post przypięty na górze strony, który będzie informował o tym w jaki sposób złożyć zamówienie jeśli np tworzysz rękodzieło lub jakie masz dostępne produkty.
screen ekranu https://www.facebook.com/marketingwinternecie

Pamiętaj by informacje, zdjecie profilowe oraz zdjęcie w tle było spójne i by informacje nie powielały się w wielu miejscach na raz. 

❕Jeśli Twoja nazwa to Nożyce- zakład fryzjerski to zdjęcie profilowe niech bedzie samym logotypem już bez nazwy.

❕ Jeśli przypinasz post informacyjny na górze strony to wstaw zdjęcie w tle sali, przestrzeni lub zespołu bez dodatkowego tekstu. 

❕ Jeśli chcesz wyróżnić info o promocji, usługach lub wydarzeniu na zdjęciu w tle daj mu czas by Twoi fani się opatrzyli. Nie bądź nachalny w komunikatach i nie zmieniaj zdjęcie w tle co tydzień. 

Zapraszamy do odwiedzenia naszego firmowego Fanpage’a!

Niech wszyscy wiedzą czym się zajmujesz jednak staraj się być w tym subtelna/y

Jestem jak mróweczka – lubię działanie. W pracy agencyjnej cenię współpracę. Podoba mi się tworzenie celów i dążenie do nich wspólnie. Uważam, że wszystko się da wystarczy tylko trochę dobrej woli i działanie. Jednak nie wszystko jest też potrzebne i przynosi korzyści dlatego korzystam z doświadczenia innych i dzielę się swoim. Lubię mojego męża i ciszę. Bywam radosną optymistką. Moją pasją są anioły, które przedstawiam na @Anielisko – ręcznie szyte anioły

Zobacz inne nasze artykuły

Menu
Social Place - Agencja Social Media Białystok
error: Treści są chronione!