fbpx
31.10.2023

Social Media jak autobus pełen klientów

Dziś, praktycznie każdy zdaje sobie sprawę z konieczności aktywności w mediach społecznościowych,

a szerzej mówiąc – w całym internecie.

 

Jak osiągać sukcesy w tej dziedzinie, opisujemy w wielu naszych wpisach. W tym artykule pragnę natomiast przybliżyć kluczowy aspekt, bez którego nasze działania nie przyniosą zamierzonych efektów biznesowych.

Przyjmijmy analogię: praca agencji social media to wysyłanie autobusu na miasto. Naszym zadaniem jest zebrać klientów i dostarczyć ich pod odpowiedni przystanek, czyli sklep. Jak? Poprzez pisanie właściwych treści w social media oraz skuteczne kierowanie reklam do odpowiednich grup docelowych. Ale to, czy ci ludzie zdecydują się na zakup, zależy od wielu czynników.

Wyobraźmy sobie, że po przyjeździe pod sklep, pasażerowie mają kilka opcji:

  • Zniechęcić się wyglądem sklepu i nawet nie wysiąść z autobusu.
  • Zdecydować się na wyjście, ale po przyjrzeniu się z bliska, stwierdzić, że nic ich nie przekonuje lub to nie jest to, o czym myśleli wcześniej. 
  • Odwiedzić sklep, rozglądnąć się i wyjść bez zakupów.
  • Wejść, dokładnie przejrzeć ofertę, zapoznać się z produktami, przekonać się o potrzebie danego produktu i na koniec dokonać zakupu. 

Reklamy, takie jak te na Facebooku, mają za zadanie przyciągnąć uwagę i zachęcić do odwiedzin. Jednak dalsze kroki zależą już od jakości serwisu i podejścia do klienta.

Pamiętam pewną historię związana z kampanią reklamową, która miała znakomite wskaźniki klikalności i przyciągała wielu zainteresowanych na stronę. Niestety, komunikacja z klientem była nieodpowiednia, a odpowiedzi obsługi na pytania potencjalnych klientów były dalekie od profesjonalizmu. Efekt? Brak sprzedaży i zrzucenie całej odpowiedzialności na reklamę. Jednak 50 tysięcy osób obejrzało daną treść reklamową, 10 tysięcy weszło na stronę i finalnie nikt nie kupił. Dlaczego? My po wielu latach doświadczeń wiemy, że brzydkie i niepotrzebne produkty, nawet gdy są reklamowane, dalej pozostają brzyskie i niepotrzebne. 

Kluczem do sukcesu jest nie tylko skuteczna reklama, ale przede wszystkim budowanie relacji z klientem. Pytania, które warto sobie dziś zadać to: 

  1. Jak komunikujesz się z potencjalnymi klientami? 
  2. Czy jesteś pomocny i uprzejmy?
  3. Czy jest coś, co mógłbyś zrobić lepiej?

Niech ta historia posłuży jako przestroga, ale jednocześnie inspiracja do doskonalenia relacji z klientami i zadbania o swoje produkty czy usługę. Bo zebrać dziś autobus potencjalnie zainteresowanych jest łatwo, jednak skłonić ich do zakupu to już cała maszyna marketingowa.

Nie tylko dużo mówię, również dużo działam. Bardzo lubię marketing i to ze wzajemnością, bo od lat mamy zadowolonych klientów i razem z nimi się rozwijamy. 

Zobacz inne nasze artykuły

Menu
Social Place - Agencja Social Media Białystok
error: Treści są chronione!